online customer service

Każdy kolejny rok działalności Twojej firmy to doskonała okazja do tego, aby zastanowić się przez chwilę nad poprawą jakości obsługi klienta. Coraz więcej procesów związanych z obsługą klientów przenosi się do sieci. Sprawdziliśmy, co możesz zrobić, aby podnieść standardy i wzmocnić pozytywne doświadczenia odbiorców Twoich towarów i usług.

Stwórz profesjonalną stronę internetową z przejrzystą ofertą firmy

Chcąc w ogóle myśleć o tym, aby poprawić jakość obsługi klienta, musisz w pierwszej kolejności znaleźć efektywny sposób na ich pozyskanie. Zacznij od stworzenia profesjonalnej strony internetowej, która będzie zgodna z najnowszymi wymaganiami stawianymi przez Google. Odpowiednia optymalizacja serwisu sprawi, że będzie miał on szansę znaleźć się na wysokich pozycjach w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. 

W trosce o efektywny kontakt z klientem nie zapomnij o tym, aby na firmowej stronie internetowej umieścić formularz kontaktowy, przy pomocy którego użytkownicy będą mogli wysłać do Ciebie wiadomość. Samo umieszczenie w danych kontaktowych adresu e-mail często okazuje się niewystarczające. Postaw na maksymalną wygodę użytkowników i stwórz im możliwość swobodnego kontaktu.

Proces tworzenie strony internetowej możesz zlecić freelancerowi. W naszej bazie znajdziesz kontakt do specjalistów, którzy w swoim portfolio mają projekty i wdrożenia stron internetowych dla firm działających w różnych gałęziach gospodarki. 

Nieustannie bądź w kontakcie z klientem

Zastanawiasz się, w jaki sposób pokonać w walce o klienta konkurencję, która nieustannie depcze Ci po piętach? Przecież nie można w nieskończoność obniżać cen! Taka strategia nie doprowadzi Cię na szczyt biznesowej drabiny. Zamiast konkurować niskimi cenami, postaw na doskonałą jakość oferowanych produktów/usług i jeszcze lepszą obsługę klienta

Pamiętaj, że na jakość obsługi klienta wpływa kilka kluczowych kwestii. Można wśród nich wymienić m.in. szybkość reakcji. Wyobraź sobie taką sytuację: jesteś potencjalnie zainteresowany ofertą firmy X. Wydaje Ci się, że propozycje, które znalazłeś na stronie internetowej, są o wiele ciekawsze, niż alternatywa proponowana przez konkurencję. Piszesz więc maila z zapytaniem ofertowym …i nic! Przez kilka dni nie dzieje się zupełnie nic! Opieszałość w odpisaniu na Twoją wiadomość zapewne wzbudzi u Ciebie frustrację i spowoduje, że więcej nie zainteresujesz się tą konkretną firmą, a co więcej – nie polecisz też jej oferty swoim znajomym. 

Kolejna kwestia, na którą musisz zwrócić uwagę, chcąc poprawić obsługę klienta, będzie jakość udzielanej odpowiedzi. Nie wystarczy bowiem błyskawiczna reakcja. Klient musi także otrzymać wyczerpującą odpowiedź na swoje zapytanie. Jedynie wówczas przekonasz go, że ma do czynienia z ekspertem, któremu warto zaufać.

Korzystaj z najnowszego oprogramowania ułatwiającego kontakt z klientem

Stawiając na „ręczną” obsługę klienta, łatwo jest przeoczyć maila. Chcąc poprawić wydajność procesów związanych z obsługą klienta, warto zainwestować w profesjonalne oprogramowanie ułatwiające zarządzanie kontaktami

W zależności od specyfiki branży, w której działa Twoja firma, możesz zdecydować się na profesjonalny system contact center, który obsługuje różne kanały komunikacyjne. Jeżeli prowadzisz działalność na niewielką skalę, a z klientami komunikujesz się głównie przy pomocy poczty e-mail, to zainwestuj, chociaż w oprogramowanie do zarządzania kontaktami. Dzięki temu, Twojej uwadze nie umknie żaden mail, a do każdego zadania zostanie przypisany odpowiedni priorytet.

Wychodź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów!

Zastanów się nad tym, czy dotychczasowe kanały, przy pomocy których kontaktowali się z Tobą klienci, są wystarczające. Pamiętaj, że preferencje użytkowników podążających za nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi nieustannie ewoluują. O ile jeszcze kilkanaście lat temu głównym kanałem komunikacyjnym były połączenia telefoniczne, o tyle w dzisiejszych czasach należy mieć na uwadze również pocztę e-mail, a także chatboty czy komunikatory w mediach społecznościowych.

Deleguj zadania – postaw na współpracę z freelancerami

Traktujesz firmę jak ukochane dziecko i chcesz wszystkim zajmować się na własną rękę? Im szybciej zrozumiesz, jak wiele możesz zyskać, delegując zadania specjalistom z określonych dziedzin, tym większą szansę na dynamiczny rozwój będzie mieć Twoja firma. Pamiętaj, że rodzice powierzają dzieci pod opiekę niań, czy zapisują pociechy do żłobka, ufając, że pod okiem doświadczonej kadry maluchy będą zdobywać nową wiedzę i umiejętności społeczne. 

Jeżeli aspirujesz do miana lidera w swojej branży, to pamiętaj, że nie musisz znać się na wszystkim. Ważne jest, abyś skoncentrował się na zgłębianiu tajników branży, w której działasz i na planowaniu strategii rozwoju. Opiekę nad klientem, działania w obszarze digital marketingu, tworzenie grafik związanych z kreacją wizerunku, opracowywanie treści na bloga – wszystkie te działania możesz delegować freelancerom!
Szukasz doświadczonych osób, które doskonale rozumieją, jak istotna w dzisiejszych czasach jest profesjonalna obsługa klienta? Może chcesz znaleźć wirtualną asystentkę lub specjalistę od marketingu internetowego? Przeglądnij naszą bazę, w której zgromadziliśmy oferty od freelancerów!

Skomentuj przez Facebook

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.