content marketing

Marketing treści to skuteczne narzędzie, które coraz chętniej wykorzystywane jest jako uzupełnienie kompleksowej strategii digital marketingu. Wbrew pozorom, stworzenie tekstów, które bez reszty pochłoną czytelnika, a przy tym nakierują go na konkretne decyzje konsumenckie, nie jest zadaniem prostym. W naszym poradniku znajdziesz kilka porad dotyczących tego, jak tworzyć angażujące treści. 

Dlaczego tworzenie angażujących treści jest tak bardzo ważne?

Warto w tym miejscu skupić się na co najmniej dwóch aspektach. Pierwsza z nich, to zadowolenie czytelników, którzy po przeczytaniu atrakcyjnych treści, podejmą określoną decyzję zakupową. Tworząc treści, musisz w centrum postawić potencjalnego odbiorcę z całym bagażem jego problemów, wątpliwości oraz zainteresowań. 

Druga kwestia, to pozycja Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wyświetlanych przez wyszukiwarkę Google. Może tego nie wiesz, ale jakość tekstów ma coraz większe znaczenie przy ustalaniu rankingu stron internetowych na konkretne wyrażenia kluczowe. Algorytm wyszukiwarki nieustannie ewoluuje, a jego kolejne aktualizacje mają na celu walkę ze stronami promującymi treści spamerskie i zupełnie nieużyteczne z punktu widzenia użytkownika. 

Jeżeli zatem wydawało Ci się, że wystarczy stworzyć tekst przeciętnej jakości, który będzie przesycony frazami kluczowymi i dzięki temu Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, to niestety, ale byłeś w błędzie. Obecnie, w cenie jest wartościowy content odpowiadający na potrzeby użytkowników. Na wysokie miejsca w rankingu mogą liczyć wyłącznie te witryny, na którym publikowane są merytoryczne i aktualne treści.

Weź pod uwagę także to, że jeżeli czytelnik, poszukując konkretnych informacji czy porad w sieci, natrafi na Twój rzetelny artykuł, to chętnie podzieli się nim ze swoimi znajomymi, a Ty zyskasz naturalny link prowadzący do serwisu, który przyczyni się do dywersyfikacji profilu odnośników prowadzących do Twojej witryny.

Jakie korzyści może przynieść wartościowy content Twojej stronie internetowej?

Jak już się z pewnością domyślasz, marketing treści nastawiony na kreowanie wartościowych artykułów to szereg korzyści dla Twojej strony internetowej oraz marki, którą zarządzasz. Do najważniejszych korzyści wynikających z inwestycji w działania tego typu należy zaliczyć między innymi:

  • pozyskanie nowych klientów, 
  • kształtowanie wizerunku marki jako eksperta w swojej dziedzinie,
  • budowanie zaufania u klientów,
  • tworzenie relacji z klientami o charakterze długofalowym,
  • lepsze pozycjonowanie witryny,
  • zwiększenie zasięgów strony,
  • większa liczba odwiedzin serwisu, 
  • zwiększenie sprzedaży.

To zaledwie garść korzyści, jakie przyniesie Twojej firmie profesjonalnie prowadzony content marketing. Chcesz przekonać się, ile zyskasz? Zleć usługę prowadzenia działań związanych z marketingiem treści freelancerowi, którego znajdziesz w naszej bazie!

W jaki sposób tworzyć angażujące treści?

Jeżeli zależy Ci na tym, aby publikowane treści w jak największym stopniu angażowały czytelników, to musisz trzymać się kilku podstawowych zasad. Content marketing rządzi się swoimi prawami, a klucz do osiągnięcia sukcesu leży w zrozumieniu mechanizmów, które na pierwszy rzut oka nie dla każdego są oczywiste.

Twórz przekaz skierowany do konkretnego odbiorcy

Treści można uznać za angażujące jedynie wówczas, gdy skłonią użytkownika do określonej reakcji. Jednak aby tak się stało, przekaz nie może być kierowany w kosmos. Tworząc tekst, musisz dokładnie przemyśleć to, do kogo ma być skierowany. 

Naszkicuj opis persony. Zastanów się, kim jest odbiorca. Jakie ma zainteresowania, jakie problemy go nurtują. Co może go zaciekawić, a co wręcz przeciwnie – zanudzi na śmierć. Taka analiza pomoże Ci nie tylko w operowaniu odpowiednim językiem, który będzie w pełni zrozumiały dla określonej grupy odbiorców, lecz także może stanowić inspirację w zakresie wymyślania ciekawych pomysłów na tematykę artykułów.

Wybieraj atrakcyjną tematykę artykułów

Teksty, które tworzysz, muszą być przede wszystkim merytoryczne. Brak przysłowiowego lania wody nie oznacza jednak, że mają być nudne jak (znów przysłowiowe) flaki z olejem. Warstwa merytoryczna powinna przeplatać się z ciekawą tematyką oraz atrakcyjną formą przekazu. Nie zapomnij o tym, aby tworzone treści wzbogacać o warstwę wizualną. Treść przeplatana grafikami staje się o wiele atrakcyjniejsza dla czytelnika.

Postaw na regularność publikacji

Niezależnie od tego, czy działania związane z marketingiem treści będą skupiały się wyłącznie na prowadzeniu bloga, czy umieszczaniu wpisów w mediach społecznościowych, pamiętaj, aby tworzyć treści regularnie. Jedynie systematyczne publikacje pozwolą Ci potrzymać wypracowane wcześniej zainteresowanie czytelników.
Pamiętaj, że inwestycja w content marketing to dobra decyzja niezależnie od branży, w której działasz. Doświadczony copywriter jest w stanie stworzyć angażujące treści zarówno dla firm z branży usługowej, jak i dla branży e-commerce. Już dziś sprawdź naszą bazę freelancerów i wybierz specjalistę, z którym współpraca przełoży się na konkretne zyski Twojej firmy!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.