pozycjonowanie

Rozmawiając o kwestiach związanych z firmowym marketingiem internetowym, spotkałeś się z pewnością z hasłem „pozycjonowanie” odmienionym przez wszystkie przypadki. Istotny jest dla Ciebie rozwój firmy, zatem przykładasz dużą wagę do widoczności strony internetowej w sieci. Dopieszczasz ją ze wszech stron i liczysz na to, że Twój wysiłek w końcu zostanie doceniony przez roboty Google. Zapewne też niejednokrotnie zadajesz sobie pytanie, w czyje ręce oddać pozycjonowanie firmowego serwisu? Zająć się tą kwestią samodzielnie, wybrać agencję, czy może zlecić działania freelancerowi?

Pozycjonowanie strony internetowej: samodzielne czy z pomocą agencji lub freelancera?

Wysokie pozycje w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, to szansa na pozyskanie nowych klientów. Możesz mieć stronę internetową o najpiękniejszej pod słońcem szacie graficznej, która zachwyca swą estetyką i wyszukaną pomysłowością, jednak gdy witryna nie będzie widoczna w sieci, to żaden z użytkowników nie będzie miał okazji, aby docenić kunszt jej wykonania. 

Pozycjonowanie firmowej strony internetowej to nie są działania jednorazowe. Czasy, w których wystarczyło pozyskać odpowiednią ilość linków z SWL-i już dawno minęły. Co to oznacza? Opracowanie i wdrożenie procesów składających się na pozycjonowanie, pochłania sporo czasu. Sprawne poruszanie się po meandrach świata SEO wymaga również nie lada wiedzy. Prowadząc firmę, masz z pewnością na głowie sporo spraw do załatwienia, a priorytetem dla Ciebie jest obsługa klientów. Jeżeli nie chcesz traktować pozycjonowania po macoszemu, to zleć outsourcing działań SEO.

Możesz w tym zakresie nawiązać relacje biznesowe z agencją lub z freelancerem. Wiele firm (tych małych i większych) decyduje się na współpracę w zakresie pozycjonowania z freelancerami. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie korzyści wynikają z takiego rozwiązania.

Oszczędzasz czas, który możesz przeznaczyć na planowanie rozwoju firmy

Czas to pieniądz – z tym porzekadłem spotykają się już dzieci w przedszkolu. Pamiętaj, że pozycjonowanie to inwestycja o charakterze długofalowym. Chcąc realizować działania SEO na własną rękę, musisz w perspektywie przynajmniej kilku kolejnych miesięcy wygospodarować odpowiednią ilość czasu na wdrażanie kolejnych elementów strategii. 

Współpracując z freelancerem, oszczędzasz sporo czasu. Nie tylko dlatego, że zlecasz działania specjaliście, który doskonale zna się na temacie. Możesz także liczyć na sprawny kontakt oraz pełne zaangażowanie w konkretny projekt. Wiesz, kto jest bezpośrednio odpowiedzialny za działania SEO prowadzone dla Twojego serwisu. W przypadku współpracy z agencjami masz najczęściej kontakt wyłącznie z account managerem, który obsługując wielu klientów, może na Twojego maila odpowiedzieć dopiero po kilku dniach.

Polegasz na doświadczeniu specjalisty

Planując budowę wymarzonego domu, tworzysz jego projekt samodzielnie, czy raczej zlecasz tę czynność doświadczonemu architektowi? A gdy masz ochotę na kawałek smakowitego ciasta, a o domowych wypiekach nie masz zielonego pojęcia, to szukasz najlepszej piekarni w pobliżu, czy mimo wszystko probujesz upiec samodzielnie kremówkę lub szarlotkę? Prawdopodobnie w każdej z wyżej wymienionych sytuacji, zdecydujesz się na pomoc specjalistów. Podobną decyzję powinieneś podjąć, gdy chodzi o pozycjonowanie strony internetowej Twojej firmy.

Jakiś czas temu, aby walczyć o wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, wystarczyło odpowiednio naszpikować tekst frazami kluczowym i zadbać o to, aby ilość linków prowadzących do witryny przyrastała w tempie geometrycznym. Takie działania, przyprawione ukrywaniem tekstu na stronie oraz contentem niezbyt wysokiej jakości, przynosiły lepszy lub gorszy skutek. Od tego czasu minęły jednak całe lata świetlne. Specjaliści z Google walcząc z Black Hat SEO, wdrażają kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwarki. Myśląc o prowadzeniu skutecznej kampanii pozycjonowania, trzeba być z tymi zmianami na bieżąco. Gdybyś chciał śledzić wszelkie doniesienia ze świata SEO, to mogłoby Ci braknąć czasu na prowadzenie firmy.

Współpracując z freelancerem, polegasz na jego doświadczeniu. Oszczędzasz energię, którą możesz przekierować na inne obszary związane z prowadzeniem firmy. Nic nie zaprząta Twojej głowy. Specjalista SEO opracuje i wdroży kampanię pozycjonowania, a Ty otrzymasz raport z prowadzonych działań. 

Optymalizujesz firmowe wydatki

Wbrew pozorom, współpraca z freelancerem w zakresie pozycjonowania strony internetowej, to szansa na realne oszczędności! Zastanawiasz się jak to możliwe, skoro przecież będziesz musiał zapłacić za pracę, którą zlecasz na zewnątrz? Pomyśl przez chwilę – jeżeli miałbyś zająć się procesem pozycjonowania na własną rękę, to musiałbyś zainwestować w szkolenia z zakresu SEO, a także w specjalistyczne oprogramowanie, dzięki któremu np. byłbyś w stanie na bieżąco monitorować pozycje strony na konkretne słowa kluczowe. 

A co w przypadku, gdybyś postanowił utworzyć w firmie stanowisko dla pracownika, który miałby zająć się pozycjonowaniem? Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, ile kosztuje stworzenie etatu. Weź też pod uwagę, że zatrudniając takiego specjalistę na wyłączność, musiałbyś się liczyć z odpowiednio wysokim wynagrodzeniem.

No dobrze, to może jednak agencja? Współpraca z agencjami to wydatek częstokroć kilkukrotnie wyższy, niż opłacenie freelancera. Skąd bierze się taka różnica w kosztach pozycjonowania tej samej strony internetowej? Agencja SEO to (najczęściej) ogromna machina, w której pracuje wiele osób. Płacisz nie tylko za pracę pozycjonera, ale również dokładasz się do pensji właściciela, osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem czy menedżera projektu.

Szukasz pozycjonera – freelancera, który z pełnym zaangażowaniem zaopiekuje się serwisem internetowym Twojej firmy? Zarejestruj konto w serwisie i sprawdź bazę specjalistów z branży SEO!

Skomentuj przez Facebook

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.