Portal dla freelancerów

O życiu zawodowym każdego freelancera można powiedzieć wiele, jednak nie to, że jest ono usłane płatkami róż. Zdobywanie nowych klientów to proces żmudny. Nieustanna walka z konkurencją może przyprawiać o ból głowy. Chcąc nieco ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę miejsc, w których możesz znaleźć nowe zlecenia.

Jak dotrzeć do klientów ze swoją ofertą?

Zacznij od podstaw i zadbaj o profesjonalne portfolio. Niech to nie będzie zlepek przypadkowych realizacji, jakie wykonałeś na przestrzeni ostatnich lat. Dołóż wszelkich starań, aby w portfolio znalazły się wyłącznie najlepsze prace. Zwróć uwagę, aby umieścić w nim różnorodne projekty. Dzięki temu pokażesz potencjalnemu klientowi całe spektrum swoich możliwości. Gdy już stworzysz portfolio, przygotujesz zarys oferty i będziesz wiedzieć, na jakich zasadach chcesz się rozliczać z klientami, to możesz zacząć szukać zleceń.

Gdzie szukać atrakcyjnych zleceń dla freelancerów?

Działasz w sieci, to zapewne tam będziesz szukał ciekawych projektów do podjęcia. Nie trać czasu na przeglądanie ogłoszeń w gazetach, chyba że lubisz sentymentalny powrót do przeszłości. Ale nie licz w takim przypadku na to, że uda Ci się szybko rozwinąć działalność jako wolny strzelec. 

Dobra wiadomość jest taka, że pomimo wciąż rosnącej konkurencji, atrakcyjnych zleceń skierowanych do freelancerów nie brakuje. Co ciekawe, jest ich coraz więcej. Zapewne sporo można w tej materii zawdzięczać pandemii i coraz popularniejszej pracy w formie zdalnej. 

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym freelancerem, czy też masz już spore doświadczenie, to miejsc, w których zamieszczane są oferty, możesz znaleźć bez liku. 

Portale społecznościowe – wykorzystaj potencjał drzemiący w grupach dyskusyjnych

Jesteś przekonany, że Facebook to portal, w którym jedynie możesz podglądać z daleka życie znajomych? Potencjał mediów społecznościowych jest o wiele większy. Dajmy na to, grupy tematyczne. W zakresie samego copywritingu jest ich co najmniej kilka. Codziennie pojawiają się na nich ogłoszenia od osób poszukujących osób do doraźnej i regularnej współpracy.

Nie tylko copywriterzy mogą znaleźć ciekawe zlecenia na portalach społecznościowych. Na brak zleceń z tego źródła nie powinni narzekać także graficy, webmasterzy czy tłumacze. Spróbuj, a sam się przekonasz, że potencjalnych klientów można znaleźć dosłownie wszędzie. 

To rozwiązanie ma jednak pewien minus. Wymaga ogromnego zaangażowania. Aby liczyć na współpracę, trzeba wyprzedzić konkurencję. Jeżeli nieco spóźnisz się z odpowiedzią na ofertę, Twoja wiadomość ma nikłe szanse na to, aby zostać przeczytaną. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy nieustannie przebywają w wirtualnej rzeczywistości.




Portale z ogłoszeniami dla freelancerów

Inna możliwość, to portale z ogłoszeniami dla freelancerów. To miejsca, w których znajdą się ciekawe oferty dla przedstawicieli różnych branż. Takich portali jest co najmniej kilka, jeżeli nie kilkanaście. Jedno jest pewne – wyszukiwanie ofert bywa dosyć uciążliwe. 

Zanim znajdziesz zlecenie dla siebie, musisz uzbroić się w cierpliwość. Codzienne przeglądanie kilkunastu portali, śledzenie na bieżąco pojawiających się ogłoszeń i napięcie związane z oczekiwaniem na odpowiedź od zleceniodawcy – to potrafi zmęczyć nawet największego twardziela. Jednak nikt nie mówił, że będzie łatwo! Czy jednak wciąż trzeba walczyć o każde zlecenie?

Portale, w których ogłaszają się freelancerzy

A gdyby tak podejść do sprawy z nieco innej strony i stworzyć miejsce, w którym zamiast ofert od zleceniodawców pojawiają się oferty od freelancerów? Zaraz, przecież takie miejsce już istnieje! Chcesz się dowiedzieć, jak funkcjonuje? Sprawdź Odfreelancera.pl! 

Postanowiliśmy odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez wolnych strzelców zmęczonych nieustanną walką o klienta. W ten sposób powstał wyjątkowy portal, na którym to Ty, możesz zamieścić swoją ofertę. Co ważne, jest on intuicyjny w obsłudze, w razie jakichkolwiek pytań, możesz się skontaktować z działem obsługi – konsultant czeka na Twoje pytanie m.in. na chacie.

Jak założyć konto w portalu?

Wystarczy, że zarejestrujesz się jako freelancer – możesz wybrać opcję rejestracji przez portal Facebook lub Google. Pamiętaj o tym, aby zweryfikować adres e-mail. I gotowe! Twoje konto zostanie założone. 

Pora na kolejne kroki. Dodaj ogłoszenie, w którym zamieścisz takie informacje jak kategoria działalności (np. grafika, lifestyle, digital marketing), podasz szczegóły (m.in. stawkę) i wyślesz zgłoszenie do akceptacji. Po weryfikacji zostanie wyświetlone w odpowiedniej sekcji. Nie musisz polować na zlecenia. To zleceniodawcy sami będą Cię szukać!

Pamiętaj o tym, aby starannie wypełnić wszystkie pola. Im lepszą ofertę stworzysz, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że zleceniodawca wybierze właśnie Ciebie. Operuj językiem korzyści i powiedz wprost klientowi, na co może liczyć, jeżeli podejmie współpracę z Tobą.
Szukasz nowych zleceń? Jesteś osobą żądną nowych wyzwań, która nie boi się nawet najbardziej wymagających projektów? Dopisz się do naszej bazy i daj się znaleźć zleceniodawcom!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.