słowa mają moc

Po czym poznać, że tekst sprzedażowy jest faktycznie skuteczny? Ma on jedno zadanie – doprowadzić do konwersji! Sprawdziliśmy, jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe, które porwą Twoich klientów. Chcesz poznać tajemnice pilnie strzeżone przez najlepszych copywriterów? Przeczytaj poniższy artykuł od deski do deski!

Teksty sprzedażowe – moc zaklęta w słowie

Słowa mają moc, a tę zaklętą w tekstach sprzedażowych poznasz po szybującym współczynniku konwersji. Im ciekawszą historię opowiesz odbiorcom, tym chętniej wykażą oni zaangażowanie. Zapewne masz w pamięci przynajmniej kilka nieśmiertelnych tekstów reklamowych, które podbiły serca i umysły Polaków na przestrzeni ostatnich lat. 

Tworząc barwną opowieść, z wyrazistymi postaciami, zainteresujesz potencjalnego odbiorcę. Pamiętaj jednak o tym, aby forma nie przyćmiła całkowicie treści. 

Konkretny nagłówek – masz tylko chwilę, by przyciągnąć uwagę klienta

Coraz częściej, zamiast zagłębiać się w kolejne warstwy tekstu i analizować go fragment po fragmencie, jedynie skanujemy pobieżnie kolejne fragmenty. Masz zatem zaledwie ułamek sekundy na to, aby chwytliwym nagłówkiem przyciągnąć uwagę czytelnika

Jak tworzyć skuteczne nagłówki? Powinny być krótkie, zwięzłe i merytoryczne. Postaraj się o to, aby w jednym zdaniu zawrzeć całą myśl przewodnią kolejnego akapitu. Gdy pozyskasz uwagę czytelnika, to połowę sukcesu już możesz zapisać na swoim koncie.

Wartościowa treść – podtrzymuj zainteresowanie użytkownika

W tekście sprzedażowym operuj krótkimi zdaniami. Są one przyjemniejsze w odbiorze wizualnym. Łatwiej też się je czyta. Dzięki krótkim i treściwym zdaniom unikniesz niebezpieczeństwa, że odbiorca gdzieś po drodze straci wątek.

Podziel tekst na odrębne części. Zacznij od ogółu, aby stopniowo przechodzić do szczegółu. W pierwszej kolejności opisz produkt lub usługę – podaj czytelnikowi najważniejsze informacje. Następnie, podkreśl zalety konkretnego rozwiązanie. Całość dopełnisz korzyściami, jakie produkt czy usługa przyniosą nabywcy.

Postaw na wartościowe treści, w których zawarty jest konkretny przekaz. Dopasuj formę do oczekiwań do grupy docelowych odbiorców. Im lepiej spersonalizujesz przekaz reklamowy, tym lepsze rezultaty masz szansę osiągnąć.

Operuj językiem korzyści

Roztocz przed klientem wizję korzyści, jakie uzyska w momencie, gdy wejdzie w posiadanie opisywanego produktu, lub zdecyduje się na skorzystanie z usługi, którą masz w ofercie. Pamiętaj, że korzyści dla klienta, to nie to samo, co zalety konkretnego produktu!

Stosując język korzyści, podkreślasz wartości z punktu widzenia odbiorcy. To on jest w centrum zainteresowania, a nie element oferty, który aktualnie opisujesz. Postaraj się w tekstach sprzedażowych maksymalnie uwypuklić korzyści, a przekonasz się, jak skoczy w górę sprzedaż.

Zastanawiasz się, jakie potrzeby mogą mieć Twoi klienci? Jako bazę możesz wykorzystać piramidę potrzeb stworzoną przez Maslowa. U jej podstaw znajdują się potrzeby fizjologiczne, kolejne piętro to potrzeby związane z bezpieczeństwem, potrzeby natury społecznej, potrzeby szacunku i uznania. Na samym wierzchołku Maslow umieścił potrzebę samorealizacji.

Chcesz zaoszczędzić czas i powierzyć tworzenie treści sprzedażowych doświadczonemu copywriterowi? Sprawdź oferty w naszym serwisie!

Call to action – stosuj wezwanie do działania

Niezwykle istotnym elementem każdego przekazu reklamowego jest call to action, czyli wezwanie do działania. W przypadku stron internetowych bardzo często call to action przyjmuje formę graficzną przycisku. Wezwanie do działania musi mieć krótką formę. Zachęć klientów do wykonania czynności, na której Ty zyskasz z biznesowego punktu widzenia. 

Przykłady call to action, to między innymi: 

  • kup teraz,
  • zadzwoń,
  • kliknij,
  • zarejestruj się,
  • zamów.

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu

Najgorsze, co możesz zrobić, to postawić potencjalnego klienta przed ścianą tekstu. Jest duże prawdopodobieństwo, że przez taką zbitkę słów, nie będzie w stanie przebrnąć, nawet jeżeli na chwilę przykujesz jego uwagę chwytliwym nagłówkiem.
Co zrobić, aby zwiększyć wizualną atrakcyjność tekstów sprzedażowych? Przede wszystkim dziel tekst na mniejsze fragmenty. Stosuj śródtytuły, w których streścisz sens poszczególnych części. Wykorzystuj akapity – najlepiej, gdy w jednym akapicie zawrzesz jedną myśl.

Stosuj wypunktowania. Jeżeli chcesz wymienić kilka cech opisywanego produktu, to lepszy efekt uzyskasz, wymieniając te cechy jako listę wypunktowaną, niż gdy znajdą się one obok siebie po kolejnych przecinkach. 

Wyróżnij się na tle konkurencji

Powielanie utartych schematów i bazowanie wyłącznie na przekazie, jaki kreują firmy z Twojej branży, nie sprawi, że Twoja sprzedaż poszybuje w górę. Jeżeli zależy Ci na tym, aby uzyskać ponadprzeciętne rezultaty, musisz postawić na innowacyjne rozwiązania i nieszablonowe podejście do tworzenia treści sprzedażowych. Nie bój się eksperymentów!
Pisanie tekstów sprzedażowych nie jest Twoją mocną stroną? Chcesz oddelegować to zadanie doświadczonemu copywriterowi? W naszym serwisie znajdziesz freelancerów, którzy stworzą dla Ciebie skuteczne teksty sprzedażowe!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.