Idealna oferta freelancera

Zależy Ci na tym, aby zdobyć nowych klientów? Nie traktuj portfolio po macoszemu. Postaraj się, aby zamieścić w nim najlepsze prace, jakie posiadasz. Stwórz ofertę, która podbije serca zleceniodawców, a już więcej nie będziesz narzekać, na zbyt dużą ilość mocy przerobowych.

Jak Cię widzą, tak Cię ocenią

Zarówno portfolio, jak i oferta to Twoje wizytówki jako freelancera. Nie miej złudzeń, że dostaniesz zlecenie wyłącznie na ładne oczy. Musisz zachwycić potencjalnego klienta albo dotychczasowymi efektami swojej pracy (portfolio), albo obietnicą współpracy uwzględniającą realne korzyści dla zleceniodawcy (oferta). 

Dopieść swoją ofertę do granic możliwości, a w portfolio zamieść wyłącznie takie realizacje, co do których jesteś pewny, że są pozbawione jakichkolwiek błędów. Czas, który poświęcisz na przygotowanie swoich wizytówek, zaprocentuje w przyszłości większym uznaniem wśród potencjalnych zleceniodawców. 

Koncepcję portfolio opracowujesz raz. W kolejnych miesiącach swojej działalności uzupełniasz już tylko gotowy projekt o kolejne realizacje, którymi chcesz się pochwalić. Podobnie jest z ofertą. Raz stworzona, posłuży Ci przez dłuższy czas. Pamiętaj jednak o tym, aby w ofercie znalazły się wyłącznie aktualne informacje. Jeżeli jesteś copywriterem, masz w ofercie zamieszczone różne rodzaje tekstów, a tworzeniem niektórych z nich już się nie zajmujesz, to usuń je z oferty. 

W jakiej formie przygotować ofertę?

Im atrakcyjniejszą formę wizualną przyjmie stworzona przez Ciebie oferta, tym będzie miała szansę wywołać większe zainteresowanie wśród klientów. Freelancerzy coraz częściej decydują się na założenie własnych stron internetowych, na których prezentują zarówno swoje dotychczasowe osiągnięcia, jak i zamieszczają zarys warunków współpracy z potencjalnymi zleceniodawcami. 

Nie każdy jednak ma na tyle duże doświadczenie i umiejętności, aby na bieżąco obsługiwać stronę internetową. Zarówno portfolio, jak i oferta, wymagają nieustannych aktualizacji. Masz jeszcze jedną możliwość. Zapoznaj się z naszym portalem i zamieść w nim ofertę swoich usług. To bardzo proste!

Wystarczy, że założysz konto jako freelancer. Następnie, zostaniesz poproszony o to, aby określić branżę, w jakiej działasz. Niezależnie od tego, czy pracujesz jako grafik, tłumacz czy specjalista od reklamy. W portalu poczujesz się jak u siebie. Stwórz ofertę i rozgość się, czekając, aż znajdą Cię zleceniodawcy.

Jakie cechy powinna mieć idealna oferta freelancera?

Przede wszystkim, stworzona przez Ciebie oferta powinna być przejrzysta. Muszą się w niej znaleźć kluczowe informacje, które mogą zdecydować o tym, że klient zdecyduje się na współpracę z Tobą. Owszem, atrakcyjność wizualna jest bardzo istotna, jednak pamiętaj o tym, aby nie przesadzić ze zbyt dużą ozdobników. Takie działanie może spowodować przeciwny efekt. 

Tworząc ofertę, zadbaj o to, aby potencjalny zleceniodawca nie miał problemu ze znalezieniem interesujących go informacji. Nie zapomnij o prawidłowym formatowaniu tekstu. Jeżeli Twoja oferta przyjmie formę treści zlanej w jeden długi fragment, to raczej nikłe są szanse na to, że klienci będą się chcieli przebijać przez taką ścianę.

Sprawdź ofertę kilka razy i wyeliminuj z niej wszystkie błędy

Oferta musi być poprawna. Chwalisz się tym, co potrafisz. Chcesz zachęcić klienta do współpracy. Błędy, niedociągnięcia, nawet najdrobniejsze chochliki, które w innej sytuacji byłyby bez najmniejszego znaczenia, w takim przypadku odgrywają istotną rolę.

Dlaczego dokładność w przygotowaniu oferty jest tak ważna? Można to przeanalizować na dwóch przykładach. 

Jesteś copywriterem. Tworzysz dla swoich klientów treści różnej maści, zarówno teksty pod SEO, jak i poradniki, wpisy blogowe czy artykuły sponsorowane. Chcesz przekonać potencjalnego zleceniodawcę, że warto z Tobą współpracować nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę (ileż można obniżać stawki), a właśnie ze względu na wysoką jakość świadczonych usług i spore doświadczenie w branży. Chwalisz się zatem profesjonalizmem, znajomością zasad języka polskiego, dokładnością. I jakie to będzie miało pokrycie w ofercie, która będzie najeżona błędami?

Sytuacja nr 2. Jesteś grafikiem. Chcesz przyciągnąć uwagę klienta informacją o tym, że masz oko do szczegółów. Jesteś staranny i angażujesz się w każdy powierzony projekt. Co pomyśli o Tobie osoba przeglądająca ofertę, jeżeli znajdzie w niej niedociągnięcia? Z pewnością nie przekona jej to o Twoim profesjonalizmie.




Przemawiaj do klienta językiem korzyści

Być może kusi Cię, aby pokazać się w jak najlepszym świetle. To w końcu Twoja oferta i Twoje pole do popisu. Jednak o wiele lepszy rezultat osiągniesz, jeżeli zaczniesz operować językiem korzyści. Nie podkreślaj na każdym kroku tego, jaki jesteś wspaniały. Poświęć choć trochę miejsca na opis korzyści, jakie wynikają ze współpracy z Tobą. Konkrety lepiej przemówią do klientów niż najpiękniej napisana laurka.

Szukasz miejsca, w którym będziesz mógł zamieścić swoją ofertę? Świetnie trafiłeś! U nas to nie freelancerzy przeglądają oferty ze zleceniami, a zleceniodawcy poszukują wolnych strzelców z odpowiednim doświadczeniem. Dołącz do nas już dziś i zwiększ swoją szansę na ciekawą współpracę przy różnorodnych projektach!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.