Jak zatrudnić copywritera?

Nie masz pomysłu na kolejne wpisy blogowe? Brakuje Ci czasu, aby samodzielnie stworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Potrzebujesz tekściarza, który słowem pisanym oczaruje Twoich klientów! Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu copywritera.

Copy na etat, zlecenia dla agencji, a może współpraca z freelancerem?

Możliwości jest kilka. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i sporadycznie potrzebujesz tekstów, aby odświeżyć content na stronie internetowej, to zatrudnianie specjalisty na etat raczej nie wchodzi w grę. Powód jest prosty – takie działanie byłoby zupełnie nieopłacalne. Jakie masz inne możliwości?

Współpraca z agencją – to dobra opcja dla osób lubiących załatwiać sprawy przez pośredników. Zanim informacja od Ciebie trafi do specjalisty, który będzie się zajmował Twoim projektem, przejdzie przez opiekuna klienta i project managera. Pamiętaj, że im dłuższa ścieżka przekazu informacji, tym bardziej sama treść może zostać zniekształcona przez różnego rodzaju szumy.

Możesz też zlecić teksty freelancerowi. U nas znajdziesz doświadczonych copywriterów z obszernym portfolio. Umowa z freelancerem ma szereg zalet. Za określoną stawkę otrzymujesz teksty najwyższej jakości (wielu copywriterów pozyskuje klientów z polecenia, dlatego w każde zlecenie wkładają maksimum zaangażowania). Stawka ta będzie niższa niż w agencji (płacisz bezpośrednio osobie, która pisze dla Ciebie teksty, nie musisz opłacać choćby opiekuna klienta).

Wystarczy rzut oka na ilość ofert, aby przekonać się, że freelancerów jest tylu, ile pszczół w ulu. Pojawia się zatem dylemat, na co zwrócić uwagę, wybierając specjalistę, aby mieć pewność, że nawiązuje się współpracę z profesjonalistą? Sprawdziliśmy to!

Cena usługi – oszczędności mogą okazać się pozorne

Jako przedsiębiorca zapewne optymalizujesz koszty wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe. Bardzo dobrze, nie ma co przepłacać. Jednak przesadne oglądanie każdej złotówki również bywa zdradliwe. Pamiętaj, że jakość kosztuje. Warsztat copywritera nie spada z nieba jak przysłowiowa manna. To lata szkoleń, długie godziny poświęcone na zgłębianie różnych dziedzin (technik marketingowych, zagadnień z psychologii sprzedaży, zasad SEO). Cena usługi powinna być współmierna do jej jakości.

Relacje – sprawdź, czy nadajecie na tej samej fali

Zadaniem copywritera jest tworzenie treści. Mogą to być treści stricte sprzedażowe lub informacyjne – teksty blogowe, opisy produktów, artykuły sponsorowane. Niezależnie od rodzaju, powinny tworzyć harmonijną całość z resztą contentu. Aby tak się stało, musisz złapać z copywriterem nić porozumienia. W przeciwnym razie istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz treści poprawne, jednak będziesz mieć wrażenie, że czegoś im brakuje. Zanim wybierzesz copywritera, zamień z nim kilka zdań, aby przekonać się, że nadajecie na tej samej fali.

Specjalizacja – nikt nie jest omnibusem

Nie daj sobie wmówić, że są specjaliści od wszystkiego. Tak jak w medycynie istnieją specjalizacje (kardiolog raczej nie wyrywa się do tego, aby diagnozować dermatologiczne zmiany skórne), tak i wśród copywriterów można znaleźć specjalistów od tekstów blogowych czy sprzedażowych. 

Istotne jest także to, w jakiej tematyce konkretny copywriter czuje się mocny, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na tekstach eksperckich. Owszem, każdy dobry tekściarz jest w stanie przeprowadzić skuteczny research, jednak nie każdy będzie z podobną pasją pisał o tematach niszowych. A przecież liczy się też to, aby rozpalić w czytelniku iskrę ciekawości daną tematyką!

Jak sprawdzić, czy potencjalny zleceniobiorca sprosta określonej tematyce? Nie każdy będzie chciał wykonać tekst próbny. W jaki sposób ocenić kompetencje? Zapoznaj się z portfolio. Znajdziesz w nim wcześniejsze realizacje i przy okazji sprawdzisz, czy odpowiada Ci styl copywritera.

Przejrzyste warunki współpracy

O wiele lepiej działa się w biznesie z osobą, która jasno określa warunki współpracy. Ty nie musisz się znać na procesie tworzenia treści. To specjalista powinien Ci doradzić, jakie teksty zaspokoją Twoje potrzeby. Doświadczony copywriter, który na współpracy z klientami zużył już niejedną klawiaturę, poprosi Cię o wypełnienie briefa. Dysponując konkretnymi informacjami, będzie w stanie stworzyć treści, które Cię zadowolą. 

Zanim podejmiecie współpracę, to spiszcie umowę. Czarno na białym określcie warunki, m.in. termin wykonania zlecenia czy wysokość wynagrodzenia. Zadbaj także o to, aby w umowie pojawiła się informacja o tym, ile poprawek możesz zgłosić do tekstu i czy są one dodatkowo płatne. Im dokładniej określicie warunki współpracy na wstępie, tym lepiej będzie się układać dalsze relacje biznesowe.

Gdzie szukać copywritera, aby znaleźć specjalistę?

Poczta pantoflowa jest w tej materii niezawodna. Jednak nie zawsze masz możliwość, aby dostać kontakt do copywritera z polecenia. Szukasz specjalisty, który napisze teksty na miarę Twoich potrzeb? W naszym portalu znajdziesz doświadczonych freelancerów! Już dziś sprawdź, komu zlecisz wpisy na bloga, artykuły sponsorowane lub opisy produktów do sklepu internetowego!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.