Marketing na FB

Działania marketingowe prowadzone w mediach społecznościowych to sposób na budowanie trwałych relacji z klientami. Jeszcze do niedawna były to działania opcjonalne, jednak coraz częściej, każdy, kto myśli poważnie o rozwoju firmy, nie może pomijać social mediów. Sprawdziliśmy, co wziąć pod uwagę, zlecając marketing na Facebooku.

Czy warto samodzielnie prowadzić działania w social mediach?

Sprawowanie opieki na własną rękę nad profilami firmowymi w mediach społecznościowych to dla wielu przedsiębiorców niezwykle kusząca perspektywa. Wydaje się to najtańszą opcją na marketing w sieci. Niemal każdy ma prywatny profil na FB, dlaczego więc nie można spróbować poprowadzić również firmowego marketingu na Facebooku?

Taka strategia szybko może okazać się zdradliwa. Owszem, nie trzeba płacić specjaliście, więc pozornie jest to oszczędność, gdyż pieniądze zostają na firmowym koncie. Jednak z biznesowego punktu widzenia, często będzie to strzał w kolano. Działania okażą się nieskuteczne. Nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Niezręcznie prowadzone działania marketingowe, bez znajomości podstaw obsługi kanałów w mediach społecznościowych, to niekiedy rzecz gorsza, niż zupełny brak komunikacji z klientem za pośrednictwem tych kanałów. 

Oczywiście, możesz zainwestować w edukację. Są dostępne kursy, na których nauczysz się, jak prowadzić firmowy profil w mediach społecznościowych oraz jak konfigurować reklamy, by przynosiły zyski. Musisz się jednak liczyć z tym, że taki kurs to spory wydatek. Zanim zdobędziesz potrzebną wiedzę, minie też trochę czasu. Pamiętaj także o tym, że samo prowadzenie działań marketingowych na Facebooku pochłonie kilka godzin w tygodniu. Jeżeli nie dysponujesz zapasem zasobów, to lepszym rozwiązaniem będzie outsourcing działań marketingowych. Z pomocą przychodzą freelancerzy, którzy zaopiekują się profilem Twojej firmy na Facebooku, a także zaplanują i zrealizują kampanię reklamową w social mediach.

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z freelancerem?

Współpraca z freelancerem w zakresie prowadzenia działań marketingowych na Facebooku ma wiele zalet. Powierzasz marketing w ręce doświadczonej osoby, która ma w swoim portfolio wiele projektów tego typu. Freelancer posiada wiedzę niezbędną do zaplanowania efektywnej kampanii reklamowej

Freelancer działa na własną rękę, wszystkimi działaniami zajmuje się samodzielnie, starannie dopieszcza każdy projekt. Dlaczego? Bo tylko i wyłącznie od jego zaangażowania zależy zadowolenie klientów. Nie może pozwolić sobie na bylejakość. Freelancer nie może zrzucić odpowiedzialności za błędy w projekcie na kolegę z zespołu. Jest on jednoosobową marką, a dobra opinia, która pójdzie w świat, to motor napędowy jego biznesu. Dlatego możesz mieć pewność, że gdy zdecydujesz się na współpracę z freelancerem, to Twój projekt będzie maksymalnie dopieszczony.

Współpraca z freelancerem ma jeszcze jedną zaletę. Możesz liczyć na atrakcyjne warunki współpracy – bezpośredni kontakt czy przystępną cenę realizacji zlecenia. Pamiętaj jednak o tym, że musisz się odpowiednio przygotować do przekazania opieki nad firmowym profilem w social mediach. O czym trzeba pamiętać?

Działania marketingowe na Facebooku – na co się zdecydować?

Marketing na Facebooku to jeden ze skutecznych sposobów na zdobycie nowych klientów oraz budowanie długofalowych relacji z klientami obecnymi. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki. 

Plan działań marketingowych, dopracowany w najdrobniejszym szczególe, to absolutny fundament, na którym możesz budować kolejne strategie promocyjne. Zanim zlecisz tworzenie postów, moderowanie dyskusji czy realizację kampanii reklamowych, musisz wiedzieć, czego po takich działaniach oczekujesz. 

Określ, czy celem marketingu na Facebooku ma być:

  • wzrost rozpoznawalności marki, 
  • konwersja (np. sprzedaż konkretnego produktu),
  • zwiększenie zasięgów,
  • zwiększenie aktywności użytkowników,
  • budowa relacji z klientami.

Podstawą działań marketingowych w social mediach jest opieka nad firmowym profilem. W tym przypadku zadanie specjalisty od mediów społecznościowych polega na regularnym tworzeniu postów wg ustalonego wcześniej harmonogramu. 

Inne zadanie, które możesz zlecić osobie odpowiedzialnej za prowadzenie marketingu Twojej firmy na Facebooku to kampania Facebook Ads. Facebook oferuje różne formaty reklam. Możesz zdecydować się na reklamę graficzną lub reklamę wideo. W przypadku branży e-commerce dobrym wyborem będzie format o nazwie kolekcja.

Jak znaleźć doświadczonego specjalistę od marketingu w mediach społecznościowych?

Odpowiednio zaplanowana i skrupulatnie realizowana kampania marketingowa na Facebooku, to efektywny środek prowadzący do osiągnięcia celów biznesowych. Jednak posty same się nie napiszą. Reklamy również nie stworzą się same. Potrzebna jest osoba, która ma duże doświadczenie w obszarze działań marketingowych prowadzonych w mediach społecznościowych.Szukasz specjalisty, który poprowadzi profile social media Twojej firmy? A może chcesz zlecić kampanię reklamową w Facebook Ads? W naszym serwisie znajdziesz freelancerów – ekspertów w zakresie digital marketingu. Postaw na współpracę z najlepszymi i obserwuj rozwój swojej firmy!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.