narzędzia do komunikacji

Wydajność pracy całego zespołu w dużym stopniu jest uzależniona od płynności komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Poznaj narzędzia do komunikacji w zespole, dzięki którym sprawność przekazywania informacji znacznie wzrośnie. Postaw na takie rozwiązanie, które sprawdzi się najlepiej w Twojej firmie.

Komunikacja bezpośrednia a zdalne przekazywanie informacji

Szersza społeczność dopiero w czasie pandemii przekonała się o czymś, o czym freelancerzy wiedzą od dawna. Praca zdalna, nie tylko jest możliwa, lecz dzięki sprawdzonym narzędziom do komunikacji w zespole może być równie efektywna, co praca stacjonarna. 

Przyjęło się, że komunikacja bezpośrednia to optymalne rozwiązanie. Rozmawiając z kimś twarzą w twarz (niezależnie od tego, czy w rozmowie biorą udział dwie osoby, czy cały zespół) widzisz bieżącą reakcję na przekazywane informacje, a odbiorca treści ma szansę zadać pytanie w momencie, gdy treść komunikatu okaże się nie do końca zrozumiała. Rozmówcy wchodzą ze sobą w interakcję. Jest to okazja do budowania relacji w firmie. 

Jednak okazuje się, że komunikacje bezpośrednia nie jest pozbawiona mankamentów. Nie masz żadnego potwierdzenia, że przekazałeś istotne informacje koledze z zespołu. Pamięć ludzka bywa zawodna, a wystarczy chwila dekoncentracji, aby treść komunikatu nie została przyswojona. Narzędzia do komunikacji w zespole skutecznie rozwiązują ten problem. Czaty przechowują historię rozmów, a organizując wideokonferencję, masz możliwość rejestracji spotkania. 

Narzędzia do komunikacji w zespole pozwalają zwiększyć efektywność pracy. Doskonale sprawdzą się zarówno w firmach, które stawiają na zdalną współpracę z freelancerami, jak i w zespołach pracujących stacjonarnie.

Slack

Jeżeli szukasz jednego narzędzia, które poprawi jakość komunikacji grupowej w Twojej firmie, to Slack może okazać się doskonałym wyborem. Slack usprawnia przekazywanie informacji na trzech poziomach: w kanałach otwartych, w kanałach zamkniętych oraz w wiadomościach prywatnych. 

  • Kanały otwarte – to kanały, do których mogą mieć dostęp wszyscy pracownicy. To świetne miejsce na ogłoszenia, bazę wiedzy czy luźne pogawędki. 
  • Kanały zamknięte – dla mniejszych grup możesz tworzyć kanały zamknięte. Omawiaj w nich kwestie specjalistyczne, przekazuj informacje skierowane tylko do określonej grupy pracowników. Oddzielne kanały dla grafików, copywriterów czy osób odpowiedzialnych za komunikację z klientami to sposób na zachowanie przejrzystości i porządku w komunikacji. Przekazywane treści trafiają wyłącznie do pracowników faktycznie zainteresowanych tematem.
  • Wiadomości prywatne – widoczne są tylko dla nadawcy i odbiorcy. Kontakt ze sobą mogą mieć wszyscy pracownicy firmy. Już nie trzeba znać maila do koleżanki z sąsiedniego działu, aby dowiedzieć się, jak idą prace nad projektem.

Slack to nie tylko komunikator. Korzystając z jego możliwości (w wersji płatnej), zorganizujesz konferencję wideo (gdy korzystasz ze Slacka za darmo, możesz łączyć się w formacie audio i wideo tylko z jednym użytkownikiem), podczas której udostępnisz swój ekran. W prosty sposób podzielisz się ze współpracownikami plikami o dużym rozmiarze. 

Microsoft Teams

Zastanawiasz się jak przy pomocy jednego programu stworzyć centrum zarządzania komunikacją w swojej firmie? Taką możliwość da Ci Microsoft Teams. Przy jego drobnej pomocy zorganizujesz sprawne przekazywanie informacji pomiędzy pracownikami. Dedykowane kanały pozwolą Ci zachować porządek. Sam decydujesz o tym, które komunikaty mają trafić do całego zespołu, a które z nich są skierowane wyłącznie do wybranej grupy pracowników. 

Nie musisz przejmować się tym, że gdzieś w trakcie burzliwej dyskusji zagubi się jakaś ważna informacja – Microsoft Teams przechowuje historię konwersacji. W dowolnej chwili sprawdzisz szczegóły projektu, jakie zostały zawarte w pliku udostępnionym podczas konferencji zorganizowanej kilka tygodni wcześniej.

Szukasz osoby do współpracy?

Aplikacje mobilne

0
Znajdź utlenowanego Freelancera zajmującego się Aplikacjami mobilnymi

Zoom

Zoom w ostatnim czasie zdobył ogromną popularność nie tylko wśród przedstawicieli świata biznesu. Gdy coraz ostrzejsze ograniczenia sanitarne wymusiły konieczność ograniczenia kontaktów face to face, Zoom stał się wirtualnym okienkiem umożliwiającym podtrzymywanie znajomości i relacji rodzinnych na odległość.

Z funkcjonalności oferowanych przez Zoom możesz korzystać zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Co zyska Twój zespół? Przede wszystkim swobodę kontaktów na wielu płaszczyznach. Bo Zoom to nie tylko wiadomości tekstowe. Jego siła drzemie przede wszystkim w formacie wideo. 

W jednym czasie w konferencji może brać udział wiele osób. Narzędzie to jest niezwykle intuicyjne i nie sprawia problemów w obsłudze. Każdy, kto chce zabrać głos, może podnieść łapkę, wyrażając w ten sposób chęć włączenia się do dyskusji. Aplikacja ma jeden minus – limit czasu dla wersji bezpłatnej (40 minut).
Wiesz już, jakie narzędzie do komunikacji w zespole będzie optymalnym rozwiązaniem. A może szukasz doświadczonych freelancerów do współpracy? Sprawdź ogłoszenia na naszym portalu. Znajdziesz tam między innymi copywriterów, grafików czy specjalistów od reklamy w sieci.

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.