czy warto pisać bloga

Świat marketingu internetowego rozrasta się coraz bardziej. To już nie tylko reklamy Google Ads czy Facebook Ads, albo inwestycja w rozbudowaną strategię pozycjonowania i optymalizacji strony www. Nieocenioną pomocą w zdobywaniu nowych klientów i kreowaniu wizerunku w sieci staje się content marketing. Sprawdziliśmy, dlaczego warto zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego i kiedy działania z zakresu marketingu treści zlecić freelancerowi.

Możliwość pozyskania nowych klientów

Ciekawy artykuł, który umieścisz na blogu firmowym, może okazać się pierwszym krokiem na drodze do powiększania bazy klientów. Jeżeli czytelnik zainteresuje się tematyką, którą poruszasz we wpisie, będzie chciał zgłębić temat, a wówczas całkiem prawdopodobne, że przejdzie na stronę ofertową – musisz jedynie zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne w ramach serwisu.

Nawet jeżeli nie uda Ci się pozyskać klienta bezpośrednio, to nic straconego. Prowadząc bloga, możesz równolegle pomyśleć o stworzeniu kampanii e-mail marketingu. Czytelnicy, zwłaszcza gdy trafią na atrakcyjną i wartościową treść, chętnie zostawiają kontakt do siebie – chcą być powiadamiani o kolejnych, podobnych wpisach. Będziesz wówczas o krok bliżej od osiągnięcia sukcesu. Potencjalny klient sam zostawi namiary na siebie i wyrazi chęć otrzymywania materiałów reklamowych. Twoje zadanie ograniczy się wyłącznie do zaprezentowania oferty w sposób zachęcający do podjęcia decyzji zakupowej. 

Potrzebujesz pomocy freelancera w zaprojektowaniu i realizacji kampanii e-mail marketingu? Znajdź freelancera, który Cię w tym wyręczy!

Kreowanie eksperckiego wizerunku firmy

Stawiając na wartościowe treści, które zaspokoją głód wiedzy użytkownika, stopniowo będziesz tworzyć ekspercki wizerunek firmy. Jak to osiągnąć? Musisz opracować strategię, w której uwzględnisz wpisy o odpowiedniej tematyce. Nie jest przy tym istotna branża, w jakiej działasz. Wizerunek eksperta w swojej dziedzinie możesz wykreować zarówno gdy prowadzisz działalność handlową, jak i usługową.

Szukając inspiracji do tematów artykułów, wejdź w skórę persony, do której będziesz kierować treść. Zastanów się przez chwilę, jakie wątpliwości dręczą taką osobę, które z nich mógłbyś rozjaśnić. Pamiętaj przy tym, że klucz do sukcesu kryje się w prostym języku. Prawdziwą sztuką jest bowiem takie operowanie językiem, aby nawet najbardziej skomplikowane treści przekazać w sposób zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy.

Budowanie długofalowych relacji z odbiorcami

Sukces w biznesie możesz osiągnąć wówczas, gdy postawisz na relacje długofalowe. Jeżeli nawiążesz z klientem nić porozumienia, to nawet przez myśl mu nie przejdzie, aby skorzystać z usług konkurencji. O pozyskanie zaufania klientów możesz starać się na kilka sposobów. Oferta skrojona na miarę potrzeb oraz obsługa na najwyższym poziomie, to tylko jeden z aspektów.

Zaufanie do swojej marki możesz budować również przy pomocy wartościowych treści przekazywanych odbiorcom za pomocą artykułów blogowych. Ponadto, przy ich pomocy stworzysz więź. Czytelnik zainteresowany tematyką doceni merytoryczne artykuły, zapisze adres Twojego bloga w zakładce przeglądarki internetowej i będzie powracał na stronę, poszukując kolejnych ciekawych wpisów.

Biznes

1
Deleguj zadania i zajmij się rozwojem swojej firmy

Sposób na promowanie konkretnych produktów lub usług

Tematyka tworzonych postów ograniczona jest wyłącznie Twoją wyobraźnią. Możesz dostarczać użytkownikom wartościowe treści, w których będziesz przemycać informacje o promocjach lub nowościach w Twojej ofercie. 

Brakuje Ci pomysłów na kreowanie ciekawych postów? Nie wiesz skąd czerpać inspiracje na interesujące posty blogowe? Poznaj nasze wskazówki!

  • Twórz poradniki – np. 5 pomysłów na prezent pod choinkę dla bliskiej osoby. Oczywiście, niech wśród wymienionych propozycji znajdą się pozycje z oferty Twojej firmy.
  • Zastanów się, na jakie pytania, Twoi klienci chcieliby uzyskać odpowiedź.
  • Poszukaj inspiracji wśród nowinek z branży, w której działasz.
  • Przeglądnij tematyczne grupy dyskusyjne i sprawdź, o czym debatują użytkownicy.
  • Stwórz ankietę, w której bezpośrednio zapytasz swoich czytelników, jakie tematy interesują ich najbardziej.

Po zapoznaniu się z powyższymi propozycjami wciąż masz wrażenie, że samodzielnie nie podołasz wyzwaniu, jakim jest prowadzenie firmowego bloga? Pamiętaj, że możesz zlecić obsługę bloga firmowego i inne działania z zakresu content marketingu doświadczonym copywriterom, którzy słowem pisanym operują w taki sposób, że oczarują Twoich obecnych, jak i potencjalnych klientów!

Korzystny wpływ na strategię SEO

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale prowadzenie firmowego bloga wspomoże proces pozycjonowania Twojej strony internetowej! Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy zajmujesz się działalnością stricte usługową, wpisy blogowe to doskonały sposób na tworzenie rozbudowanego linkowanie wewnętrznego, zwłaszcza przy strategii uwzględniającej pozycjonowanie fraz long tail

Frazy z długiego ogona to konkretne, niezwykle precyzyjne wyrażenia składające się z kilku słów. Może to być nazwa produktu lub usługi. Frazy tego typu generują bardzo wartościowy ruch – osoby wpisujące takie frazy w wyszukiwarkę, dokładnie wiedzą, czego poszukują. Tworząc atrakcyjny wpis blogowy, masz szansę nie tylko zaprezentować ofertę, ale także sprawić, by użytkownicy natrafili w bezpłatnych wynikach wyszukiwania właśnie na Twój artykuł. 

Myślisz o założeniu firmowego bloga? Zdajesz sobie sprawę z tego, jak ogromny potencjał drzemie w słowie pisanym, jednak nie masz czasu na tworzenie treści? Zleć prowadzenie bloga freelancerowi, który stworzy angażujące treści rozpalające żądze zakupowe Twoich klientów!

Zaloguj się




Zarejestruj się




Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.